تصویر ثابت


Auto Forwarding .......

شما ثانیه دیگر به بانک جاوا اسکریپت ایران منتقل می شوید
داستانهای آموزنده - لطفابه سایت ما به آدرس roochi.ir مراجعه نمایید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بیم از خدا کلید هر حکمتی است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
مشخصات مدیروبلاگ
 
قاسمی09151185733[6]
باسلام خدمت اهالی محترم روستا وبازدیدکنندگان عزیز ما آمده ایم تا با کمک جوانان روستا بتوانیم قدمی در جهت رفع مشکلات روستایمان روچی برداریم وبتوانیم وبلاگی را جهت جمع آوری اطلاعات ومعلوماتی که مورد نیاز شماست فراهم کنیم ازشما هم میخواهیم مارادراین راه یاری کنید باتشکر

خبر مایه

انبار پی کو حاصل تلاشی که در تاریخ روچی ثبت خواهدشد

چه روز باشکوهی بود ان روزی که آب از گردنه کوه به این طرف جاری شده بود . ان روز همه منطقه شادمان و خوشحال بودند همه غرق در شادی و سرور بودند . نمی دانید چه لذتی داشت وقتی که اب از منطقه جاده پی کوه به پایین می امد .شاید ان زمان هیچ کس فکر نمی کرد که روزی اب لوله کشی خانه ها را سیراب کند ولی ان شیرینی و ان صفا و صمیمیت را هرگز از یاد نمی برم انگار که بهشت نصیب ما شده بود . حاصل چند سال زحمت و تلاش به بار نشسته بود . نمی دانم ! شاید آنچنان شور و شوقی  هرگز برای ما تکرار نشود .


89/7/22::: 8:35 ص
نظر()
  
  
نام: جعفر (به معنى نهر جارى پرفایده)
کنیه: ابو عبداللّه
لقب: صادق
نام پدر: حضرت محمد بن على (ع )
نام مادر: معروف به ام فروه، دختر قاسم بن محمد بن ابى بکر
تاریخ ولادت: یکشنبه 17 ربیع الاول ، سال 83 هجرى
مکان ولادت: مدینه
مدت عمر : 65 سال
علت شهادت: مسمومیت
قاتل : منصور دوانیقى (خلیفه عباسى )
زمان شهادت: یکشنبه 25 شوال ، سال 148 هجرى
مدفن مطهر: قبرستان بقیع ( مدینه )

زندگی امام جعفر صادق (ع)

امام جعفر صادق (ع) در پگاه روز جمعه یا دوشنبه هفدهم ربیع الاول سال 80 هجرى، معروف به سال قحطى، در مدینه دیده به جهان گشود. اما بنا به گفته شیخ مفید و کلینى، ولادت آن حضرت در سال 83 هجرى اتفاق افتاده است. لکن ابن طلحه روایت نخست را صحیح ‏تر مى‏داند و ابن خشاب نیز در این باره گوید: چنان که ذراع براى ما نقل کرده، روایت نخست، سال 80 هجرى، صحیح است. وفات آن امام (ع) در دوشنبه روزى از ماه شوال و بنا به نوشته مؤلف جنات الخلود در 25 شوال و به روایتى نیمه ماه رجب سال 148 هجرى روى داده است. با این حساب مى‏توان عمر آن حضرت را 68 یا 65 سال گفت که از این مقدار 12 سال و چند روزى و یا 15 سال با جدش امام زین العابدین (ع) معاصر بوده و 19 سال با پدرش و 34 سال پس از پدرش زیسته است که همین مدت، دوران خلافت و امامت آن حضرت به شمار مى‏آید و نیز بقیه مدتى است که سلطنت هشام بن عبد الملک، و خلافت ولید بن یزید بن عبد الملک و یزید بن ولید عبد الملک، ملقب به ناقص، ابراهیم بن ولید و مروان بن محمد ادامه داشته است.

شهادت حضرت صادق علیه السلام:

پس از به قدرت رسیدن عباسیان، همانطور که آن حضرت پیش بینی کرده بود فشار بر شیعیان افزایش یافت و با روی کار آمدن منصور این فشار به اوج خود رسید. امام نیز از این فشار ها مستثنی نبود. این دوران، یعنی چند سال آخر عمر آن حضرت بر خلاف دوران اولیه امامتشان،‌ دوره سختی ها و انزوای دوبارة آن حضرت و حرکت تشیع بود. منصور شیعیان را به شدت تحت کنترل قرار داده بود.
سرانجام کار به جایی رسید که با تمام فشارها، منصور چاره ای ندید که امام صادق را که رهبر شیعیان بود از میان بردارد و بنابراین توسط عواملش حضرت را به شهادت رساند. آن حضرت در سن 65 سالگی در سال 148 هجری به شهادت رسید و در قبرستان معروف بقیع در کنار مرقد پدر و جدّ خودش مدفون گردید .
در زمینه فضایل و مکارم اخلاقی حضرت صادق روایات و وقایع بسیار زیادی نقل شده است. آن حضرت با رفتار کریمانه و خلق و خوی الهی خود بسیاری از افراد را به راه صحیح هدایت فرمود، به گونه ای که پیروان دیگر مکاتب و ادیان نیز زبان به مدح آن حضرت گشوده اند.

  
  

  ولای مهدی

چه خوش است من بمیرم به ره ولای مهدی!

سروجان بها ندارد که کنم فدای مهدی

**** 

همه نقد ِ هستی خود ، بدهم به صاحب جان

که یکی دقیقه بینم رخ دلگشای مهدی

 ****

چه کنم چه چاره سازم که دل ِ رمیده ی من

نکند هوای دیگر به جز از هوای مهدی

 ****

نه هوای کعبه دارم ، نه صفا و مروه خواهم

که ندارد این مکان ها به خدا صفای مهدی

 ****

من دل شکسته هر دم، به امید در نشستم

که مگر عیان ببینم ، قد دلربای مهدی

 ****

دل من تپد به سینه ، به امید روزگاری

" که گذشت گاه محنت" ، شنوم ز نای مهدی

 ****

به گداییش " فصیحی"، همه فخر می فروشم

که ز پادشاست برتر به جهان، گدای مهدی


89/7/8::: 12:10 ع
نظر()
  
  

هر طور که در زندگی فکر میکنی زندگی تو همانطور می گذرد بیا خوب فکر کن تا مشکلات زندگی برتو آسان گردد.


  
  

 

حضرت علی (ع)

ارزش هر کس به مقدار دانایی و تخصص اوست .


89/6/29::: 3:43 ع
نظر()
  
  

شاید داستان قورباغه و ظرف آب را شنیده باشید . این داستان مثال خوبی برای قانون " زوال تدریجی " است : اگر یک قورباغه تیز هوش و شاد را بردارید و داخل یک ظرف آب جوش بیندازید قورباغه چه کار می کند ؟ بیرون می پرد ! در واقع قورباغه فوراً به این نتیجه می رسد که لذتی در کار نیست و باید برود ! حالا اگر همان قورباغه یا یکی از فامیلهایش را بردارید و داخل یک ظرف آب سرد بیندازید و بعد ظرف رار روی اجاق بگذارید و بتدریج به آن حرارت بدهید قورباغه چه کار می کند ؟ استراحت می کند ... و چند دقیقه بعد به خودش می گوید : " ظاهراً آب گرم شده است " و تا چشم به هم بزنید یک قورباغه آب پز آماده است .نتیجه اخلاقی داستان ؟ زندگی به تدریج اتفاق می افتد . ما هم می توانیم مثل قورباغه داستانمان ابلهی کنیم و وقت را از دست بدهیم و ناگهان ببینیم که کار از کار گذشته است . همه ما باید نسبت به جریانات زندگی مان آگاه و بیدار باشیم .سوال : آیا اگر فردا صبح از خواب بیدار شوید و ببینید که بیست کیلو چاق شده اید نگران نمی شوید ؟ البته که می شوید ! سراسیمه به بیمارستان تلفن  می زنید: الو اورژانس ، کمک ، کمک ، من چاق شده ام ! امااگر همین اتفاق به تدریج رخ بدهد یک کیلو این ماه ، یک کیلو ماه آینده و ... آیا باز هم همین عکس العمل را انجام میدهید ؟ نه ! با بی خیالی از کنارش می گذرید .اگر در یک روز ده دلار بیشتر از بودجه خود خرج کنید مسئله مهمی نیست اما اگر فردا و پس فردا و روزهای بعد از آن هم به همین طریق عمل کنید نتیجه اش ورشکستگی است. برای کسانی که ورشکسته می شوند ، اضافه وزن میآورند یا طلاق می گیرند این حوادث دفعتاً اتفاق نمی افتد – یک ذره امروز – یک ذره فردا و سرانجام یک روز هم انفجار ! و آنها با تعجب می پرسند چرا این اتفاق افتاد ؟ زندگی ماهیت انبار شوندگی دارد هر اتفاقی به اتفاق دیگر افزوده می شود مثل قطره های آب که سخره های سنگی را می فرساید . اصل قورباغه ای به ما هشدار می دهد که " مراقب تمایلات خود باشید " ما باید هر روز این پرسش را برای خود مطرح کنیم : به کجا دارم میروم ؟ آیا من سالم تر ، مناسب تر ، شاد تر و ثروتمند تر از سال گذشته ام هستم ؟ و اگر پاسخ منفی است بی درنگ باید در کارهای خود تجدید نظر کنیم شاید این نکته رعب انگیز باشد اما واقعیت این است که هیچ ثباتی در کار نیست یا باید به جلو پیش بروید یا بلغزید و پایین بیفتید  برگرفته از کتاب اخرین راز شاد زیستن اثر متیوس


  
  
در سال های پس از انقلاب گاهی برای تهیه خبر و گزارش و مستند از کشورهای خارجی، زنانی در آنها نمایان می شدند که طبق فرهنگ کشورشان پوشش اسلامی نداشتند. این موضوع شاید در سال های اخیر در فیلم های سینمایی بیشتر از همیشه جلوه پیدا کرده و شاید یکی از دلایل استفاده از بازیگران خارجی بدون پوشش اسلامی این است که نمی توانند در داخل کشور این گونه فیلم ها را بسازند و دلیل بعضی از آنان نیز جلب نظر بیننده و بالا بردن مخاطبان است.
سؤال: اگر برای تهیه فیلمی که برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است در خارج از کشور از زن اجنبی بدون حجاب اسلامی، یعنی بدون چادر و روسری و پوشش استفاده شود، چه حکمی دارد؟
 پاسخ مراجع عظام تقلید بدین شرح است:
پاسخ رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای: نگاه کردن به سر و صورت و گردن و دست هاى زنان غیر مسلمان تا جایى که معمولاً نمى‌پوشانند، بدون قصد لذت و ریبه اشکال ندارد؛ بنابراین اگر مستلزم مفسده نبوده و ترویج باطل هم محسوب نشود، فى‌نفسه اشکال ندارد.
پاسخ آیت الله محمد حسین شاهرودی: چنانچه تحریک کننده باشد، جایز نیست.
پاسخ آیت الله مکارم شیرازی: در صورتیکه از غیر مسلمانان بوده و به صورت برهنه یا نیمه برهنه ظاهر نشود، مانعی ندارد.
پاسخ آیت الله علوی گرگانی: اگر با حالت زننده و مهیج فیلمبرداری نشود، حرام نیست گر چه ترک آن در غیر حالت ضرورت بهتر است.



  
<      1   2   3   4   5      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوست خوبم تولدت مبارک


+ باسلام دوست خوبم تولدت مبارک
+ باسلام