تصویر ثابت


Auto Forwarding .......

شما ثانیه دیگر به بانک جاوا اسکریپت ایران منتقل می شوید
تبریک عید - لطفابه سایت ما به آدرس roochi.ir مراجعه نمایید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، کسی را که به خانه اش یورش بَرَندو او [در دفاع از خانواده اش [نجنگد، دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
مشخصات مدیروبلاگ
 
قاسمی09151185733[6]
باسلام خدمت اهالی محترم روستا وبازدیدکنندگان عزیز ما آمده ایم تا با کمک جوانان روستا بتوانیم قدمی در جهت رفع مشکلات روستایمان روچی برداریم وبتوانیم وبلاگی را جهت جمع آوری اطلاعات ومعلوماتی که مورد نیاز شماست فراهم کنیم ازشما هم میخواهیم مارادراین راه یاری کنید باتشکر

خبر مایه

اسفند، ماه استقبال از بهار و ماه خداحافظی از زمستان و ماه پایان سردی و کرختی هوا و گیاه و ماه و آب شدن یخ از چهره طبیعت بی‌جان است.
اسفند، ماه آغاز روسپیدی انسان و همه موجودات ذی‌روح در پیکار با سختی‌ها و عرصه‌ای از بستر پرفراز و نشیب زندگی است آنگونه که شرم و ننگ را برای دل‌های سخت و رسوایی و روسیاهی را برای ذغال باقی می‌گذارد.
این شادی غریزانه و این امیدواری فاتحانه است که گیاه و پرنده و ماهی و انسان را در آستانه بهار به وجد و حرکت وامی‌دارد تا گرد و غبار و سستی زمستان را از سر و روی لانه و آشیانه و انجماد آب بزداید و به پیشوانه از سبزی و زلال آب و گرمای زندگی برخیزد.اسفندماه، ماه خانه تکانی و روزهای پرتلاش و پرشور و شوق برای حرکتی نو، آهنگی نو و زندگی تازه و پرطراوت است.
این سنت شیرین و این فرهنگ غنی و پر رمز و راز از آن نیاکان پاک و ذات دیاری کهن و اصیل و شیوه مردمانی سرزنده و آبادگر است که زایش و رویش و سبزینگی طبیعت و مخلوق خدا را با سرشت و اراده انسان گره زده و راز و رمز آفرینش را معنی داده است.شیرینی و برکت حرکت انسان ایرانی در چرخه سنت‌ها و عادت‌های دیرینه خود، به این است که در هر قوه و عمل و ایده و نشانه‌ای از شور و شوق زندگی از خالق هستی و باورهای آیین الهی و اسلامی مدد می‌گیرد و در هرقدم و هر تمنا و خواهش کلام خدا را زینت محل خویش می‌سازد.
اسفندماه بدین سان پایه‌گذار تحول طبیعت و انقلاب حال و میل انسان است و خانه تکانی ایرانی نه از اسباب و دیوار و فرش و پرده و کوزه بلکه از دل و از جان آغاز می‌شود و با ذکر یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و ‌النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال فصل تازه‌ای از کتاب زندگی را آغاز کرده و می‌خواند که در من خسته دل ندانم چیست که من خموشم و او در فغان و در غوغاست.
سنت دیرپا و پرمعنای خانه تکانی در نزد ایرانیان به روایت تمام اسناد و نوشته‌های موجود از ادیبان و محققان و امانتداران کتابدان و کتاب نویس این مرز و بوم پرافتخار و فرهنگ‌مدار از نیمه اسفندماه آغاز می‌شود و در هر خانه و هر کاشانه هر اهل خانه و هر زن باتقوی و کرامت ایرانی به اقتضای توان و کم یا زیاد سامان زندگی خود امواج حرکت و سایش و شویش غبارگیری و جلای در و دیوار و کف و بام خانه به راه اندازد و در پس آن و همه جا رنگ تازگی و آهنگی نو برای سالی نو و زندگی نو به خود می‌گیرد.

 


  
  

هان! ای مردمان! علی را برتر بدانید، که او برترین انسان از زن و مرد بعد از من است... هرکه با او بستیزد و بر ولایتش گردن ننهد نفرین و خشم من بر او باد.

 (خطبه ی غدیریه)
عید اکمال دین , سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت امیر المومنین علیه السلام بر شیعیان وپیروان ولایت خجسته باد .


89/9/3::: 2:50 ع
نظر()
  
  

ولادت با سعادت امام علی النقی الهادی (ع) امام دهم شیعیان جهان را به محضر ولی عصر ارواحنا له الفدا و عموم همشهریان عزیز تبریک وتهنیت عرض می نمایم .


89/9/1::: 2:32 ع
نظر()
  
  

ای آنکه تو طالبی رضا را بینی

                           بی پرده تجلی خدا را بینی

گر پرده اوهام به یکسو فکنی

                           اندر پس این پرده خدا را بینی

میلاد سراسر نور اختر هشتم ولایت بر همگان مبارک باد! التماس دعا!


89/7/26::: 9:8 ع
نظر()
  
                                                                              السلام علیک یا ضامن آهو


سال روز ولادت با سعادت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا را به تمامی مسلمین جهان به خصوص همشهریان عزیز تبریک و تهنیت عرض
می نمایم .

  
  
فرارسیدن عید سعید فطر را خدمت همه ی همشهریان عزیز تبریک می گوییم .با آرزوی قبولی طاعات وعبادات

  
  

باز گیتى پاى تا سر، مطلع الانوار شد
مطلع الانوار، گیتى از جمال یار شد
نیمه ى شعبان رسید و مولد مهدى بود
آن شهى، کو خاک راهش گلشن ابرار شد
شام احبابش ز شادى، همچو روز روشن است
روز اعدایش ز غم، مانند شام تار شد
از همایون مولد سلطان لاهوتى مقام
عطرآگین، سرزمین سامره بسیار شد
خیز و شو آماده جانا، از پى تبریک عید
کز صفا اقطار گیتى، غیرت گلزار شد
این دو رنگى را بنه از سر، بیا یکرنگ باش
حبّذا ملکى، که از خواب گران بیدار شد
این چراغان هم بود از یمن یکرنگى به پا
کز صفا مانند گلشن، کوچه و بازار شد
هست مولود همایون ولى کردگار
آنکه تابان از جمالش، جلوه ى دادار شد
حجت یزدان، ولى عصر، نور ذوالمنن
آنکه ذاتش، در بناى معدلت، معمار شد
اى پناه ملک و ملت، پرده بردار از جمال
ملک و ملت موکبت را، طالب دیدار شد


  
   1   2      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوست خوبم تولدت مبارک


+ باسلام دوست خوبم تولدت مبارک
+ باسلام