تصویر ثابت


Auto Forwarding .......

شما ثانیه دیگر به بانک جاوا اسکریپت ایران منتقل می شوید
نظرات شما - لطفابه سایت ما به آدرس roochi.ir مراجعه نمایید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که تو را در پیروی از خدا یاری کند، از نافرمانی او بازدارد و به خشنود ساختن او فرمانت دهد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
مشخصات مدیروبلاگ
 
قاسمی09151185733[6]
باسلام خدمت اهالی محترم روستا وبازدیدکنندگان عزیز ما آمده ایم تا با کمک جوانان روستا بتوانیم قدمی در جهت رفع مشکلات روستایمان روچی برداریم وبتوانیم وبلاگی را جهت جمع آوری اطلاعات ومعلوماتی که مورد نیاز شماست فراهم کنیم ازشما هم میخواهیم مارادراین راه یاری کنید باتشکر

خبر مایه

اگر به گذشته پر افتخار مردم روچی کمی دوستانه تربنگریم یا همین حالا کمی واقع بین باشیم هیچ وقت کسی را به ایجاد تفرقه متهم نمی کنیم چه بسا این خود آغاز یک اتفاق نامیمون باشد . عزیزی که دردوستانه درد دل کرده حتما فقط یک درد دل ساده بوده وبس چرا که هر گاه هر اجتماعی از سوی همین عزیزان برگزار شده است با تمام کاستی ها یش که دل خیلی ها را به درد آورده ولی به خاطر هدف مقدسی که به دنبال آن بوده اند دم بر نیاورده اند ودر کنار هم مانده اند .
اگر ما کمی سطح توقعات خود را پایین بیاوریم و در عوض طوری بر نامه ریزی کنیم که چه همشهری وچه یک مسلمان همسایه مسجدیا حتی یک غریبه پا به این محل می گذارد آن را از خود بداند هیچ گاه غم از دست دادن چیزی را نخواهیم داشت، چرا که این جور مکانها متعلق به همه است وهرکس بیشتر در آن حضور پیدا کند سهم بیشتری خواهد داشت از آن چیزی که به دنبال آن است.
به فرض که کسی در نقطه دیگر به نام روچی، حسینیه ای دست وپا کند این که مایه ی افتخار است ، نه تفرقه آیا این انتظار درستی است که از یک کارگر یا کارمند با دهان روزه وخسته از کار روزانه بخواهیم ازآن سر شهر بیاید و نماز مغربش را در حسینیه بخواند که جای خوبی است ، مگر در محل خودش مسجدی نیست یا نمازش ثواب کمتری دارد .
سالهاست که گوشه وکنار این حرف ها به گوش می خورد پس چاره چیست ؟ ...
درس معلم ار بود زمزمه محبتی                     جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را


  
  

دوستانه

فکر کنم پنجشنبه هفته پیش بود رفته بودم مشهد موقع برگشت بطور تصادف با یکی از هم ولایتیهایمان همسفر شدم مطالب زیادی در موضوعات گوناگون بین ما ردوبدل شد اما موضوعی که خیلی توجه من را به خودش جلب کرد جلسات قران ونشستهایی بود که در نقاط مختلف مشهد برگزار می شود که توسط این دوست عزیز عنوان شد اما با همه تعاریفی که این دوست از این جلسات داشت دل پر دردی هم داشت از نبود اتحاد در میان روچینیهای مقیم مشهد فکر کنم شما هم یادتان باشد 10یا پانزده سال پیش بود  روز چهل وهشتم که میشد روچینیها همه به مشهد می رفتن، آن وقتها جمعیت روستا خیلی بیشتر از جمعیتی بود که در حال حاضر از روستا در مشهد هستند همه بعد مراسم معمولا به خانه آقای عباسعلی قنبری می رفتند ودرآنجا نهار یا شام میخوردند گذشت گذشت تا اینکه با پا درمیانی وپیگیری تعدادی از اهالی توانستیم بعد از مدتها حسینیه ای برای خودمان ومختص هیئت روستا یمان داشته باشیم اوایل خیلی خوب بود همه می آمدند حتی شبهای جمعه یا جلسات قرانی که برگزار می شد همه بودند چون این فضا واین محیط را دوست داشتند وبه داشتن آن افتخار میکردند مسئولین دلسوزی هم داشت که از هرگونه اقدامی برای نگهداری آن دریغ نمی کردند ......اماحالاچی؟

طی آماری که این دوست عزیز داشت هم اکنون بیش از 300خانوار درمشهد هستند که یک زمانی همه آنها در روچی زندگی میکردند همه رشد کردند خانواده دار شدند وبوسیله دخترو پسر هایشان جمعیت شان زیاد شده به نظر شما به همین روال اگر ادامه داشته باشد آیا ما خواهیم توانست این حسینیه را باز هم داشته باشیم ؟

از همه مهمتر مطلبی چند وقت پیش شندیم که بچه های جلسه جاده قدیم یا همان خاتم الانبیا بدنبال احداث یاجایی برای حسینیه نیز هستند.آیا بنظر شما این صحیح است؟

تصور کنید روزی را که حسینیه ای نداشته باشیم وبخواهیم مثل 15سال پیش باشیم  به نظر شما این کار ممکن خواهد بود ؟

حال بنظر شما دلیل این بی مهری ها چیست؟

چه شخص یا اشخاصی مقصرند ؟

یا چه عواملی در این روند نقش دارند ؟

خوشحال میشوم که چند روزی را به این موضوع اختصاص دهیم .


89/5/17::: 7:58 ع
نظر()
  
  

ان  الحسین مصباح الهدی و سفینه نجات

 این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست  

این چه شمعیست که جانها همه پروانه اوست

 با عرض سلام و تحیت خدمت شما همشهریان  عزیز  و شما اعضای وبلاگ دوست داشتنی روستای روچی بنده به عنوان تعزیه گردان مجلس آقا ابا عبدالله الحسین می خواستم تقدیر تشکری از تمامی  تعزیه خوانان و افراد زحمت کش در مجلس  و اهالی روچی و افراد دیگر که باتوجه به سردی هوا اینگونه مشتاق و علاقه مند در مجلس تعزیه شرکت نمودند را داشته باشم و و تقدیر ویزه ای  از بزرگان مجلس تعزیه آقایان حاج سید حسن طالبیان. آقای شیخ علی نصرتی وحاج علیمراد شریفی داشته باشم.همچنین تشکر میکنم ازباشگاه کشاورزان جوان که با تبلیغات گسترده خود باعث گرمی روز افزون این مراسم در روستا شده اند. انشاء الله که این گونه مجالس مورد عنایت باری تعالی و صاحب مجلس آقا امام زمان قرار بگیرد.

 و من الله توفیق

           ******* هادی نصرتی******


88/10/13::: 5:41 ع
نظر()
  
  

نظرات شماعزیزان

من از همه کسانی که در جهت ارتقاء و پیشرفت این وبلاگ تلاش می کنند ممنونم و از خداوند بزرگ برایشان آرزوی توفیق دارم 0- استاد می گوید: بخشش یک خیابان دو طرفه است. هر بار کسی را می بخشیم، خود را نیز می بخشیم. اگر نسبت به دیگران تسامح کنیم، پذیرش اشتباه های خودمان آسان تر است. بدین ترتیب، بدون گناه یا تلخی، می توانیم بهتر بسوی زندگی ره یابیم هنگامی که به خاطر ضعف بگذاریم نفرت، حسادت وعدم تسامح در پیرامون ما ارتعاش یابد، سرانجام این ارتعاشات ما را می بلعند پطرس از مسیح پرسید: مولای من0- استاد می گوید: بخشش یک خیابان دو طرفه است. هر بار کسی را می بخشیم، خود را نیز می بخشیم. اگر نسبت به دیگران تسامح کنیم، پذیرش اشتباه های خودمان آسان تر است. بدین ترتیب، بدون گناه یا تلخی، می توانیم بهتر بسوی زندگی ره یابیم هنگامی که به خاطر ضعف بگذاریم نفرت، حسادت وعدم تسامح در پیرامون ما ارتعاش یابد، سرانجام این ارتعاشات ما را می بلعند پطرس از مسیح پرسید: مولای من، آیا باید شخص دیگری را هفت بار ببخشیم؟ و مسیح پاسخ داد: نه هفت بار، که هفتاد بار .بخشش پرده ی اثیری را پاک می کند و نور راستین الهی را به ما می نمایاند از کتاب مکتوب نوشته پائولوکوئیلو

فکر فقرانه زندگی فقرانه رایدک می کشد و فکر فقرانه، جهانی فقرانه ،کشوری فقرانه ، شهری فقرانه ، روستایی فقرانه و در نهایت فکر فقرانه انسانی فقرانه ببار می آورد چراکه همه چیز یک انسان از فکر انسان آغاز میشود ما همه میدانیم که فکر انسان گفتار انسان و گفتار انسان کردار انسان و کردار انسان شخصیت انسان را رقم می زند از مدیران محترم وبلاگ می خواهم در جهت رشد فکری هم روستائیانمان قدم های بزرگتری بردارند هرجند قدمهایی برداشته شده است از تلاشهایتان سپاسگذاریم و باز هم در سایر مقولات فکری خدمت شما هستیمر ضمنا امکان ارسال مباحث فکری در اینجا نبود که بعدا ارسال خواهد شد . با تشکر                             محمد قنبری


  
  

نظرات شما

ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و با عرض سلام خدمت همشهریان عزیز و گرامی خواهشمندم جهت رفع مشکل خیابانهای روچی واسفالت مسیر روستا چاره ای بیندیشید...  قابل توجه مسئولین گرامی....

2 . تعدادی عباس (چهارشنبه 6/3/1388 ساعتِ 1:10 عصر) (217.219.84.93)


  
  

قابل توجه کلیه اهالی روستا

دوستان عزیز در جریان باشند باتوجه به اینکه در روز پنجشنبه هیئت محبان اهل البیت قصدبرگزاری مراسم عزاداری در محل حسینیه را دارند ما میخواهیم این فرصت را غنیمت شماریم و بعد ازمراسم از بین کسانی که علاقمند به همکاری با باشگاه هستند عضو گیری بعمل آوریم لذا کلیه عزیزان باید یک قطعه عکس 4*3همراه خود داشته باشند.


88/3/5::: 11:32 ص
نظر()
  
  

نظرات خود  را راجع به قالب وبلاگ در قسمت نظرات دیگران پایین همین مطلب برای ا ارسال کنید میخواهیم قالبی اختصاصی درست کنیم .

نظرات شما

salam

ghabeton az ghabl behtar shodeh valy age arzesh bishtar beshe ke tamam safheh ro begireh kheily behtar misheh
aks balay site ham ziad jaleb nist
HMP (سه‏شنبه 5/3/1388 ساعتِ 8:36 صبح) (87.107.64.196)

 با تشکر قالب بسیارزیبا وجذابی انتخاب کردین،ولی اگه منظورتون ازقالب اختصاصی یک قالب ثابته، فکرمیکنم کسل کننده باشه ،بهتره همین جوری هر چند وقت عوضش کنین

1 . حمیدرعنایی (پنجشنبه 7/3/1388 ساعتِ 10:14 صبح) (80.191.244.184) 

88/3/3::: 8:30 ص
نظر()
  
  
   1   2   3   4      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوست خوبم تولدت مبارک


+ باسلام دوست خوبم تولدت مبارک
+ باسلام