تصویر ثابت


Auto Forwarding .......

شما ثانیه دیگر به بانک جاوا اسکریپت ایران منتقل می شوید
ترفند های کامپیوتر - لطفابه سایت ما به آدرس roochi.ir مراجعه نمایید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در جستجوی دانش بیرون رود در راه خداست، تا آنگاه که برگردد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
مشخصات مدیروبلاگ
 
قاسمی09151185733[6]
باسلام خدمت اهالی محترم روستا وبازدیدکنندگان عزیز ما آمده ایم تا با کمک جوانان روستا بتوانیم قدمی در جهت رفع مشکلات روستایمان روچی برداریم وبتوانیم وبلاگی را جهت جمع آوری اطلاعات ومعلوماتی که مورد نیاز شماست فراهم کنیم ازشما هم میخواهیم مارادراین راه یاری کنید باتشکر

خبر مایه

سوالات جالب هوش!

اما سئوالات !!

 مسئله 1 - فرض کنید راننده یک اتوبوس برقی هستید. در ایستگاه اول 6 نفر وارد اتوبوس می شوند ، در ایستگاه دوم 3 نفر بیرون می روند و پنج نفر وارد می شوند . راننده چند سال دارد ؟

مسئله 2 - پنج کلاغ روی درختی نشسته اند ، 3 تا از آنها در شرف پرواز هستند . حال چه تعداد کلاغ روی درخت باقی می ماند؟

مسئله 3 - چه تعداد از هر نوع حیوان به داخل کشتی موسی برده شد ؟

مسئله 4 - شیب یک طرفِ پشت بام شیروانی، شصت درجه است و طرف دیگر 30 درجه. اردکی روی این پشت بام تخم گذاشته که تخمش در کمتر از 2 ثانیه به زمین می رسد. تخم مرغ از کدام سمت پرت شده است؟

مسئله 5 - هواپیمایی از ایران به سمت ترکیه در حرکت است و در مرز این دو سقوط می کند، بازمانده ها را کجا دفن می کنند؟

مسئله 6 - من دو سکه به شما می دهم که مجموعش 30 تومان می شود. اما یکی از آنها نباید 25 تومانی باشد . چطور ؟


90/2/4::: 12:48 ع
نظر()
  
  

قصد دارم ترفندی را به شما معرفی کنم که کمتر کسی از آن با خبر است. با استفاده این ترفند میتوانید ابزاری کاملا مخفی در ویندوز Xp را اجرا کنید که در اصل ادیتور ساده ای برای ساخت فونت است. ظاهر ساده اما کاربردی این ادیتور شاید بارز ترین نکته ای باشد که در هنگام کار با آن به چشم بیاید.
برای این کار:ابتدا از منوی Start گزینه Run را برگزینید و سپس با تایپ این کلمه Eudcedit ، برنامه را اجرا کنید.در پنجره ابتدایی ،‌ دکمه OK را بزنید. حال در محیط Edit به طراحی و ویرایش کاراکتر موردنظرتان بپردازید. بعد از آنکه کار طراحی کاراکتر جدید به اتمام رسید، با انتخاب گزینه Save Character از منوی Edit ، آنرا ذخیره کنید.خوب این برنامه تنها فونت های شما را طراحی می کند اما جهت استفاده از این فونت ها، شما باید از منوی Start ، گزینه All Programs و سپس Accessories و System Tools و در آخر Character Map را کلیک کنید. پس از انتخاب گزینه All Font Private Characters از لیست فونت ها، همه کاراکتر هایی را که قبلا طراحی کرده اید ، در جدول وسط صفحه نمایان می شود. حال روی کاراکتر های مورد نظرتان دو بار کلیک کرده و پس از انتقال آنها به قسمت Character To Copy ،‌ دکمه Copy را کلیک کرده و سپس آنها را در محیط مورد نظرتان مانند Paste ، Word کنین.چطوره؟؟؟


90/2/3::: 1:20 ع
نظر()
  
  

در این ترفند قصد دارم به معرفی نحوه ساخت یک فولدر با قابلیت‏های خاص بپردازم. فولدری که پس از ورود به اون می‏تونین به کلیه تنظیمات ویندوز در گروه‏بندی‏های مختلف دسترسی داشته باشین.واسه همین این فولدر رو می‏تونیم یک فولدر جادویی بنامیم.

خب اگه ویندوز7دارین مراحل زیر رو به ترتیب انجام بدین یه خورده سخت هست ولی اصلا پیچیده نیست:
در هر محلی نظیر صفحه دسکتاپ یک فولدر جدید ایجاد کنین (با استفاده از راست کلیک بر روی فضای خالی و انتخاب New> Folder

بعدعبارت:

 {ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}.

رو عیناً به انتهای نام فولدرتون اضافه کنین.

مثالاً:

hamid.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

که در اینصورت فولدری بنام folder_name ایجاد میشود. نام فولدر اختیاری است. بر روی فولدر ایجاد شده به نام folder_name دوبار کلیک کنید.

در این فولدر جادویی می‏توانین تمامی تنظیمات ویندوز رو در یک مکان در اختیار داشته باشید.شاید بگین این کار همون کنترل پنل رو انجام میده ولی مزایای زیاده نسبت بهش داره مثلاً تو هر جا که بخواین میتونین داشته باشینش. همه ی تنضیمات داخلش هست و.... اگه ساختین متوجه  میشین خودتون...امیدوارم خوشتون بیاد.


90/1/17::: 1:43 ع
نظر()
  
  

برای اینکه صدای شروع ویندوز خود رااز حالت کنونی به حالت دلخواه در آورید باید به دستورات زیر عمل نماید.

1-ابتدا موزیک دلخواه خود را به حالت wave در آورید

2-به control panel رفته روی گزینه Sounds and Audio Devices کلیک کنید

3-به منوی sound رفته ودر قسمت events program به دنبال گزینهstart windows بگردید

4-در زیر events program روی browse کلیک کنید و music دلخواه خود را انتخاب کنید

راستی دقت کنید که music انتخاب شده در حد امکان کوتاه باشه.مثلا در حد 20 یا 30 ثانیه چون وقتی که windows بالا میاد شما نمی تونید music رو قطع کنید.شما میتونین صدای خودتون رو بامیکروفون ضبط کرده و در ایجا قرار بدین....از این به بعد هر وقت کامپیوتر بالا میاد این صدا برای شما پخش میشه...


  
  
سلام خوبین؟؟؟؟ اگه میخواین رمز عبور یاهمون passwordدر هر جایی خیلی امنیتی باشه وهیچ کسی نتونه بفهمه و به راحتی وارد بشه روش های زیر رو امتحان کنین قول میدم هیچ کسی نتونه بازش کنه فقط یه چیز خیلی مهم همیشه رمزی بذارین که فراموشش نکنین!!!

1.برای ایجاد کلمه عبور، از حروف بزرگ و کوچک و به صورت یک در میان استفاده کنید. مثال: cOmPuTeR

2.حروف اول کلمات یک جمله را به عنوان رمز عبور خود انتخاب کنید.

مثلاًدر جمله:"If sentence is longer password would be safer " که رمز عبور آن به این صورت تبدیل می شود: " Isilpwbs "

3.عدد یا تاریخی را برای خود در نظر بگیرید و آن را با دکمه Shift تایپ کنید.

مثلاً : تاریخ: 13.06.2002 با دکمه Shift به این کلمه تبدیل

می شود: !#>)^>@))@

4.لغتی را در نظر بگیرید و سپس حروف سمت راست آن را که بر روی صفحه کلید قرار دارد، بنویسید:

مثال: Hardware تبدیل می شود به: Jstfestr

5.لغت یا ترکیبی را برای خود در نظر بگیرید مانند “24Oktober” و بعد آن را بهم بریزید به این صورت که حروف اول آن را با حرف آخر، حرف دوم را با حرف ماقبل آخر و به همین ترتیب بقیه را بنویسید: 24r4eObkot

6.لغات یک جمله را به اختصار بنویسید این اختصارات را خود شما تعیین می کنید و از قاعده خاصی پیروی نمی کنند. مثلاً عبارت White meat with cabbage تبدیل می شود به: “whtmtwtcabge”

7.در رمز عبور از علائم ویژه استفاده کنید. مثال: “c/Om%u §E~r واز <<تاریخ تولد>> ویا شماره هایی که خیلی ها میدونن چیه <<استفاده نکنین>> که متأسفانه الان اکثرأ دارن استفاده میکنن و از یه رمز واسه چند جای مختلف استفاده نکنین .موفق باشید.


  
  


ویندوز XP به طور پیش فرض و برای استفاده یکسان کاربران مختلف مقداری از زیبایی های ویندوز خود را کاسته است. یکی از این موارد کیفیت آیکن ها است. در صورتی که میخواهید آیکن‌های موجود در ویندوز و برنامه‌های مختلف را با کیفیت تصویری بالا و به همراه جزئیات مشاهده کنید؛ با استفاده از این ترفند تمامی آیکن‌ها با Resolution بالا و به صورت درخشان نمایش داده خواهند شد.
بدین منظور:
از منوی Start به Run رفته و عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز باز شود.
مسیر زیر را دنبال کنید:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\Windowmetrics

اکنون (ترفندستان) از قسمت دیگر صفحه، Shell Icon BPP را یافته و بر روی آن دوبار کلیک کنید.
حال در قسمت Value Data به جای مقدار موجود، 2 برابر آن را وارد کنید. به عنوان مثال اگر 16 است شما 32 را وارد کرده و OK کنید.
با Restart سیستم تغییر صورت میپذیرد.

89/11/20::: 5:29 ع
نظر()
  
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوست خوبم تولدت مبارک


+ باسلام دوست خوبم تولدت مبارک
+ باسلام