تصویر ثابت


Auto Forwarding .......

شما ثانیه دیگر به بانک جاوا اسکریپت ایران منتقل می شوید
لطفابه سایت ما به آدرس roochi.ir مراجعه نمایید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بترسید بترسید که خدا چنان پرده بر بنده گستریده که گویى او را آمرزیده . [نهج البلاغه]
مشخصات مدیروبلاگ
 
قاسمی09151185733[6]
باسلام خدمت اهالی محترم روستا وبازدیدکنندگان عزیز ما آمده ایم تا با کمک جوانان روستا بتوانیم قدمی در جهت رفع مشکلات روستایمان روچی برداریم وبتوانیم وبلاگی را جهت جمع آوری اطلاعات ومعلوماتی که مورد نیاز شماست فراهم کنیم ازشما هم میخواهیم مارادراین راه یاری کنید باتشکر

خبر مایه

سلام:

دیگه کم کم توتا  هم داره میرسه جاتون خالی،هر چی باشه از توتای تو شهر بهتره نه گرده خاک داره و نه آلودگی های دیگه...

تصویر اصلی را ببینید


  
  

چندی پیش بحث مشکلات وکمبود امکانات ورزشی مطرح بود،بخصوص زمین ورزشی .
فکر کردم که چرا مدرسه پایین با حدود 5000متر زمین دیوارکشی شده باسرویسهای بهداشتی وساختمان شیروانی که بااندکی تغییرات می تواند به یک سالن چند منظوره تبدیل شود را رها کرده اند وسر قله ی قاف به فکرساختن زمین ورزشی افتاده اند؟
لابد می گویید ازکجا پول خرید آن رابیاوریم ؟
اولا زمین متعلق به آموزش وپرورش است وشاید بااندکی پیگیری عزیزان مسئول بتوان آن رابه رایگان دراختیار گرفت.
درثانی عزیزی می گفت پارسال دومیلیون وامسال چهار میلیون تومان آب فرخیزی فروخته شده است ،که اگر انشاءالله این خبر تأیید شودباقسمتی از آن می توان برای همیشه مدرسه را خرید وبهترین ورزشگاه دربین روستاهاراداشت .
به امید آن روز

 


  
  

سلام:

دیگه تصویر زیر خودش گویای این هست که میخوام چی بگم.

zaeferan dero

آره درست حدس زدین این تصویر مربوط به درو کردن علف زعفران در روستا هست،دیگه یه یه هفته ای میشه که مردم درو کردن زعفرونارو شروع کردن و تا چند هفته دیگه هم ادامه خواهد داشت.همین جا ذکر این نکته ضروری هست که از کلیه ی کسانی که در مشهد و یا نقاط دیگر هستند درخواست می کنم که اگه...اگه... میتونن یه آخر هفته ای بیان و به درو کردن علف زعفرونا به پدر و مادرشان کمک کنن. این درخواستو به این خاطر کردم که اگه دقت کنین الان دیگه مثل سالهای قبل نیست که مردم برای درو کردن علف زعفران و گندم و...برای خودشون کارگر و یا به قول خودمون(عمله)کنن چون کارگر یا همون (عمله)گیر نمیاد و اگرم گیر بیاد باید یک هفته دنبالشون باشی تا شاید قبول کنن.به همین علت بعضی از مردم روستا و روستای همجوار مانند شیراز آباد مجبور به آوردن کارگر از نقاط دیگر مثل قاین و... شدند.درضمن اگه بتونین بیاین روستا بااین سرسبزی وآب وهوای روستا روحییتون هم عوض میشه بنظر من حتما توااین یکی دو هفته بیاین


88/2/7::: 6:45 ع
نظر()
  
  

ده هزار جلد سند مالکیت روستایی برای روستاییان استان طی چهار سال اخیر صادر شده است.

به گزارش خبرنگار موج مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب خراسان رضوی با بیان این مطلب در قوچان گفت: بنیاد مسکن به عنوان یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط امام راحل (ره) و با هدف رسیدگی به مناطق محروم و رفع محرومیت ها پایه گذاری شده است.
مهندس شوکتیان گفت: بنیاد مسکن خراسان رضوی طی 4سال گذشته (از سال 84 تا 87) فعالیت ها و جهش های خوبی در اجرای طرح های هادی و احداث و به سازی واحدهای مسکونی روستایی داشته است طوری که هم اکنون روستاهای بالای 100 خانوار به میزان 100 درصد از طرح های هادی برخوردارند.
مهدی شوکتیان افزود: طی 4سال گذشته، از طریق بنیاد مسکن خراسان رضوی حدود 42 هزار واحد مسکونی، به سازی و بازسازی شده و واحدهای مسکونی بازسازی شده خارج از استان نیز 20هزار و 478 واحد بوده است.
هم چنین از سال 84 تا پایان 87 تعداد 577 طرح هادی جدید تهیه و در همین مدت تعداد 9 هزار و 541 قطعه زمین به مردم واگذار شده است.
هم چنین 15 هزار واحد، سهمیه سال 87 در حوزه به سازی مسکن روستایی در دست توزیع، توسط بانک های عامل است. وی گفت: در بخش مسکن شهری نیز از سال 84 تا پایان 87در مجموع تعداد 3 هزار و 76 واحد از پروژه های مسکونی به اتمام رسیده است.
شوکتیان گفت: با توجه به رایزنی ها و رضایت مندی روستاییان در اجرای طرح هادی روستایی، نمایندگان مجلس برای بودجه سال 88 در کمیسیون تلفیقی و صحن علنی مجلس دفاع خوبی داشتند که جای قدردانی دارد و جهشی هم که در دولت نهم در طرح های هادی و مقاوم سازی اتفاق افتاد به دلیل الزامات قانون بودجه بود که نمایندگان مجلس هم به پیشنهاد دولت نهم گفتند بهتر است طرح های عمرانی بین شهر و روستا تقسیم شود که از این پس 40 درصد اعتبارات را به بخش روستایی اختصاص دادند.
وی افزود: در سال 85 نسبت به سال 84 در طرح هادی 700 درصد افزایش اعتبار داشتیم که در پی آن شاخص های برخورداری هم زیاد شده و تمام اعتبارات جذب و هزینه شد و امسال هم با توجه به دفاع نمایندگان مجلس در بخش عمران روستایی و طرح های هادی افزایش اعتبارات خوبی داریم.
او از روستاییان خواست تا برای دریافت سندهای مالکیت خود به بنیاد مسکن مراجعه کنند. این گزارش حاکی است با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان، فرماندار و امام جمعه قوچان و جمعی از مسئولان محلی طی مراسمی، بهره برداری از هزار واحد مسکونی روستایی در قوچان آغاز شد و ? نفر از روستاییان -به طور نمادین- اسناد مالکیت خود را دریافت کردند.
فرماندار قوچان در این مراسم با اشاره به پیشرفت های قابل توجه در طرح های هادی و پروژه های روستایی در دولت نهم و مقایسه با قبل از آن گفت: این واحدهای مسکونی در روستاهای قوچان در مجموع با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال و با 60 هزار متر مربع زیربنای کل احداث شده و اعتبار آن از محل اعتبارات به سازی مسکن روستایی طرح ویژه با مشارکت های مردمی بوده که در مدت ? سال به اتمام رسیده است.
علی اکبر رمضانی افزود: در سال 87 طرح هادی در 9 روستای شهرستان با اعتباری بالغ بر 850میلیون ریال تهیه شده است و در 10 روستا نیز طرح هادی به اجرا درآمده و 188 قطعه زمین به افراد بی سرپناه واگذار شده است.
وی گفت: در همین مدت تعداد 847 جلد سند منازل روستایی نیز با همکاری اداره ثبت اسناد صادر شده است. هم چنین تعداد 384 واحد مسکونی روستایی و 45 واحد مسکونی شهری برای محرومان احداث شده است.
در بخش دیگری از برنامه ها، کلنگ 350 واحد مسکونی در روستای نسیم آباد قوچان نیز به زمین زده شد. بهادری رئیس بنیاد مسکن قوچان هم گفت: این واحدها در مجموع با 21هزار متر مربع زیربنا احداث خواهد شد و برای آن 7میلیارد تومان هزینه پیش بینی شده که از طریق بنیاد مسکن با مشارکت و همکاری بخش خصوصی ایجاد می شود.

منبع:خبرگزاری موج - گروه استانها


88/2/7::: 8:8 ص
نظر()
  
  

 اگه هم شهری های عزیزم یادشون باشه قبلا بهشون گفتم که درختای گیلاس رو درصد کمی از مردم به خاطر میوه ی ناسالمش قطع میکنن اینم عکس این درختا که بعد از آب ندادن اونارو قطع کردن.  

امیدواریم  که با اقدامات و تلاش وزارت جهاد کشاورزی و...این روند ادامه نداشته باشه.

 

khoda kona edama nadashta basha na....

عکس را بزرگتر ببینید


  
  

یکی از مشکلاتی که چند سال اخیر برای کشاورزان وباغداران زحمتکش بوجود آمده وجود آفت در درختان گیلاس وآلبالو می باشد که ضرر وزیان فراوانی به آنها وارد کرده است لذا مطالبی هرچند مختصر راجع به این آفت به اطلاع اهالی محترم می رسانم امید است که اقدامات لازم در جهت ازبین بردن این آفت بعمل آورند .

مگس گیلاس (Rhagoletis cerasi ) از آفات مهم گیلاس وآلبالو در نقاط مختلف کشورمی باشد حشرات کامل این آفت تخم های خود را در داخل میوه گیلاس یا آلبالو که تازه آبدار شده است قرارمی دهند ومیوه های آفت زده در محل فعالیت لارو کدر وکمی فرو رفته میباشد .

روشهای مبارزه بااین آفت

 سمپاشی مزارع .مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد زمان مفید برای آفت زدائی محصول گیلاس موسوم به مگس گیلاس قبل از رنگ دهی این محصول است وانجام  هرگونه آفت زدائی از طریق سموم بعد از رنگ دهی وزمان برداشت محصول نتایج مثبتی در بر نخواهد داشت همچنین این مسئول اظهار داشت انجام عمل آفت زدایی در محصول گیلاس باید در مرحله چسبانکی درخت ودر سه مرحله صورت گیرد که در مرحله یایانی در ارتفاعات بالای سه متر نیز سمپاشی پروتئین مسموم برروی تنه وساقه درخت صورت گیرد .

کمالی خاطر نشان کرد :تحقیقات این مرکز نشان داده با رعایت این مراحل نتایج 100 درصدی  برای دفع آفت در باغهای گیلاس بدست می آید .وی گفت : هر مگس گیلاس 70 تا 100 عدد گیلاس را نابود می کند

2-دربعضی از کشورهای پیشرفته جهان برای اجتناب از عواقب نامطلوب مبارزه شیمیائی از روشهای دیگر مبارزه از جمله جمع آوری حشرات کامل بوسیله تله های چسبدار رنگی وفرمونی استفاده می شود واستفاده از رنگ زرد بیشترین شکاردر تله های مورد استفاده را داشته وارتفاع تله ها باید در 1.5 متری قرار بگیرد چون مگس گیلاس علاقه زیادی به پرواز در ارتفاعات را ندارد


  
  

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همشهریان عزیز امیدوارم سالی خوش و بانشاط را پیش رو داشته باشید. اینجانب خواستم تا در مورد روستا موضوعاتی را بعرض اهالی روستا برسانم ، در روستای ما اگر اهالی روستا با شورای روستا دست در دست هم دهند و اگر آقایان x و y هم مانند ریاست شورا آقای یوسفیان در کارهای روستا تلاش داشته باشند حتماً روستایی آباد و با امکانات کافی خواهیم داشت. لازم به ذکر است که ریاست محترم شورا در این مدت واقعاً کمال همکاری با مردم روستا را داشته و حتی المقدور مشکلات روستا را به تنهایی به دوش کشیده‌اند ضمن اینکه در دوره های قبل شورا که در دست یک عده خاص بوده و هر کاری که دلشان خواسته کرده اند و مردم هیچ خبری از انجام کارهای آنان نداشته اند ، هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفته بود حتی اگر خواسته باشیم مثالی کوچک در مورد این موضوع زده باشیم باید به تابلویی که در اول روستا نصب گردیده توجه کنیم. ایشان حتی فکرشان نرسیده بود که چنین تابلویی را در اول روستا باید نصب کرد تا اگر رهگذری از کنار روستا رد شده لااقل اسم روستا را بفهمد. الحمدالله دوره جدید شورا خیلی نسبت به سالهای قبل موفق تر و مؤثر تر بوده شورا توانسته در این دوره با زحمات و پشتکار فراوان روستا را از حالت سکون درآورده و در راه رشد هر بیشتر روستا تلاش کند. ایشان توانستند با تلاش زیاد ورزش روستا را نسبت به دوره های قبل شوراها توسعه دهند حتی ایشان در دوره مسابقات فوتبال پارسال و امسال جوانهای روستا را در کلیه امور همراهی نموده‌اند و تلاش زیادی را برای ورزش روستا متحمل شده اند در پایان امیدواریم آقایانی که نمی‌خواهند روستایمان رشد داشته باشد هرچه زودتر با این مسأله کنار بیایند و دست در دست یکدیگر داده تا روستایی آباد داشته باشیم. در پایان باید از طرف خودم در گذشت ناگهانی جناب آقای نسائی و همسر ایشان را به خانواده‌های داغدیه ایشان تسلیت عرض نمایم.

با امید به رزوی که روستایی آباد داشته باشیم.


  
  
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوست خوبم تولدت مبارک


+ باسلام دوست خوبم تولدت مبارک
+ باسلام