تصویر ثابت


Auto Forwarding .......

شما ثانیه دیگر به بانک جاوا اسکریپت ایران منتقل می شوید
لطفابه سایت ما به آدرس roochi.ir مراجعه نمایید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بپرس و خودداری مکن و شرم مدار که این دانش را نه متکبّر و نه کمرو فرا نمی گیرند . [امام باقر علیه السلام ـ در پاسخ به پرسشهای ابو اسحاق لیثی ـ]
مشخصات مدیروبلاگ
 
قاسمی09151185733[6]
باسلام خدمت اهالی محترم روستا وبازدیدکنندگان عزیز ما آمده ایم تا با کمک جوانان روستا بتوانیم قدمی در جهت رفع مشکلات روستایمان روچی برداریم وبتوانیم وبلاگی را جهت جمع آوری اطلاعات ومعلوماتی که مورد نیاز شماست فراهم کنیم ازشما هم میخواهیم مارادراین راه یاری کنید باتشکر

خبر مایه
ضمن تبریک سال نو وعذر خواهی ازکوتاهی دراین امرکه ناخواسته بود
سالها پیش وقتی سخن از عیدونوروز وفصل بهارمی شد یادآور رایحه های دل انگیزبهاری همراه باصدای پرندگان وجوی آب کوچه (سراو) بالا مثال زدنی بود ؛ امسال پس از سالها دوباره یادآن روز ها افتادم ولی از هیچ کدام خبری نبود نه آن جوی آب ونه آن درختان سرسبزبا خودم گفتم لابدخداوندصلاح دانسته که بارندگی نباشد، ولی این بوی بد فاضلاب چرا از جوی بر خاسته است. روستا که مظهر صفا وپاکی است باکمی دقت متوجه لوله هایی شدم که از منازل اطراف به جوی خالی آب سرازیر شده اند وبوی تعفن آن آدم رابه یادمحله های پایین شهرهای بزرگ می اندازد ولی مگر تا حالا کسی دیده است که دراین محل ازروستا چاه فاضلابی پر شود که این عزیزان از بیم آن این کاررا کرده اند ؟ از خانم بهداشت خواهش می کنم فکری به حال آن بکنند وعزیزانی که در تماس هستند این مطلب رابه ایشان تذکر بدهند تا ان شاءالله بیشتر ازاین به زیبایی روستا صدمه ای وارد نشود.

  
  

دوازده فروردین امسال هم مثل سه سال گذشته باشگاهیان به دامن طبیعت رفتند جاتون خالی... 

 عکس از رضا رجبی

دوازده فروردین

عکس را بزرگتر ببینید


  
  

سیزده بدر امسال با ساز دوهل سنتی روستای روچی در خدمت شما هستیم حتما بیاین چون حیف این روزها در هوای آلوده شهر های بزرگ سپری بشه.

سرتخت علی آباد

دوازده فروردین امسال مثل سه سال قبل باشگاهیان به کوه خواهند رفت هرکی میاد یا علی .........یک روز قبلش به ما خبر بدین

وبلاگیها دوازده فروردین 87

 


88/1/9::: 8:40 ع
نظر()
  
  

عکسی از قبرستان روستا و بارش آخرین باران در سال 1387


  
  

بمناسبت فرارسیدن عید نوروز برای اولین بار آهنگ ساز ودهل محلی روستا برروی وبلاگ گذاشته شد بشنوید ولذت ببرید فقط کمی صبر کنید تا آهنگ لود شود 


  
  

گزارشی از چگونگی انجام فعالیت اعضاءباشگاه در مراسم محرم امسال

ماامسال باهماهنگی هایی که از یک ماه قبل از محرم انجام داده بودیم توانستیم یک فعالیت ماندگار به نمایش بگذاریم که خیلی از مردم واهالی روستا برای اولین بار آن رامیدیدند وخیلی ها هم از این حرکت ما اسقبال کردن ومارا تشویق به انجام آن در سالهای آینده کردند همانطور که مستحضرید ودیدید ما تمامی مراسم محرم امسال ومخصوصا مراسم شبیه خانی روز عاشورا راتوانستیم به تصویر بکشیم وآنرابصورت سی دی به مردم عرضه کنیم .مااز انجام اینکار اهدافی داشتیم که امیدواریم شما هم با ما موافق باشید:

1-اولین هدف ما بردن این مراسم به خانه های مردم برای اینکه در ذهن آنها بماند که خود هم خاطره است وهم تلاشی است در جهت برگزاری باشکوهتر این مراسم .

2-ما تمامی مراسم روز عاشورارابصورت مستقیم از دوربین به کامپیوتر ضبط کردیم که این هم میتواند کمکی باشد به کارگردان ونقش پردازان مراسم تا اشکالات ونقطه ضعف های خود را بهتر بشناسند که این هم خود کمی کرده به برگزاری بهتر مراسم این روز در سالهای آتی.

3-سومین هدف ما آشنا کردن مردم واهالی روستا با باشگاه جوانان علاقه مند به روستای روچی تا بتوانیم باشگاهی داشته باشیم که اهالی روستا در سرتا سر ایران بتوانند از اخبار روز روستا باخبر شوند وانتقادات وپیشنهادات خود را درمورد مسایل ومشکلات روستا بیان کنند.

اما هما نطو که میدانید در ابتدای انجام هرگونه فعالیتی مسئله مهمی که پیش می آید بحث هزینه های آن وتامین منابع مالی آن است که لازم میدانیم به جهت اینکه شبه ای در اذهان مردم پیش نیاید آنر راهم به استحضار شما برسانیم:

هزینه هایی که امسال ما انجام دادیم به شرح زیر است:

کرایه دوربین فیلمرداری به مبلغ 150000ریال که بامشارکت وزحمات آقایان حسن هاتفی ومهدی میرگنابادی  انجام شد

خرید فیلم دوربین فیلمبرداری به مبلغ 80000ریال وخرید کابل جهت اتصال دوربین فیلمرداری به کامپیوتر به مبلغ 60000ریال که این هزینه ها هم به کمک اعضا ءباشگاه وتعدای از جوانان روستا انجام شدضمنا کامپیوتر هم بوده که لازم است از اقای امین میرگنابادی هم تشکر کنیم که زحمت آن را تقبل کردند درمجموع میشه گفت تقریبا 290000ریال ما هزینه کردیم .

اما بعداز فیلمرداری بلافاصله که نمی شد که مرسم تبدیل به سی دی شود وبه مردم عرضه شود که در اینجا باید از زحمات بی دریغ آقای مهدی قاسمی هم تشکر کنیم که با توجه گرفتاری کاری زیاد درمدت یک ماه توانستند این مجموعه کامل را بعد میکس ومونتاژ وتکثیر  آماده بکنندتا یک مجموعه کامل از محرم ومراسم آن در سال 87 داشته باشیم .

مجمو عه امسال را درسه عدد دی وی دی به مدت زمان 420دقیقه وبرای آنهای که دستگاه دی وی دی نداشند در 6عدد سی دی معمولی تکپیر کردیم. ماتصمیم گرفتیم به جهت اینکه توانسته باشیم مراسم سال آیند را انشاءالله  انجام بدهیم وبوجه  آن را تامین کنیم در ازای این مجموعه  20000ریال دریافت کنیم که اکثر مردم با آن موافق بودند عده ای هم مخالف داشتیم که ماانها را جدی نمی گیریم شاید آنها ازلذتی که  نگاه کردن این مراسم درچندسال بعددارد خبر نداشتند. وشاید برای آنها خریدن فیلمهای هندی وخارجی که یکبار مصرف هستند مهمتر است.

هزینه ها ودرآمدامسال به بشرح زیر است:

دی وی دی خام 110 عدد به مبلغ 176000ریال

سی دی خام   100 عدد به مبلغ  75000ریال

جمع                                     251000ریال

کل وجوه دریافتی ما از مردم درقبال سی دی ها مجموعا 000/600ریال است که  شاید بگین این همه سی دی خام باید بیشتر می شد ولی لازم به توضیح است که مادرازی سی دی هایی که به اعضای باشگاه وکسانی که درتقبل هزینه ها مشارکت کردن وجهی دریافت نکردیم  وتعدادی هم در حین تکپیر کردن سوخته اند .همانطور که مشاهده میکنید اگر

600/000-

251/000

349/000ریال سود حاصل از این فعالیت هست که با این وضعیت ما میتوانیم سال آینده بدون کمک گرفتن از اعضا ومردم فعالیت خودمان را انجام دهیم .

درپایان باید بگم ماتمام اینکاراها را فقط وفقط برای امام حسین (ع)انجام دادیم وامیدواریم مقبول در گاه الهی واقع شده باشد .


  
  
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوست خوبم تولدت مبارک


+ باسلام دوست خوبم تولدت مبارک
+ باسلام